רשלנות בהגדלת חזה הובילה לפיצוי של 130,000 ₪

במקרה משפטי שהתרחש לאחרונה, נפסקו לטובת אישה 130,000 ₪ כפיצוי עקב רשלנות בניתוח להגדלת חזה שעברה. התובעת עברה שני ניתוחים במרפאה "פרופורציה", ששניהם הובילו לסיבוכים ואי נוחות. בית המשפט מצא את המרפאה ואת המנתח אחראים לרשלנותם, מה שהוביל לפיצוי. מאמר זה ידון בפרטי המקרה ובפסיקת השופט, כמו גם בהשלכות של המקרה על רשלנות רפואית ועל תמיכה בחולים. על ידי כך, הוא שואף להאיר את החשיבות שבדיון ברשלנות בהליכים רפואיים.

בשנת 2004, בגיל 29, עברה האישה ניתוח להגדלת חזה במרפאה "פרופורציה". חודשיים לאחר מכן, החלה לחוש בשתלים המקופלים מתחת לשדיה, מה שגרם לאי נוחות. בהתייעצות עם המנתח הפלסטי, שהתקיימה רק כתשע שנים לאחר הניתוח, הוחלט כי יבוצע ניתוח מתקן.

אולם, במקום לטפל בבעיית התהפכות השתלים, בחר המנתח בטקטיקה של הוצאת השתלים הסוררים והחלפתם בשתלים גדולים יותר. הבעיה נמשכה – אחד השתלים התהפך שוב, שנתיים לאחר מכן עברה האישה ניתוח שלישי לתיקונו.

תביעה שהוגשה בשנת 2017

בנובמבר 2017 הגישה האישה תביעה בטענה כי הניתוח הראשון בוצע ברשלנות משום שהכיס שיצר המנתח להחדרת השתלים היה גדול מדי וגרם לשתל השמאלי להתהפך. לגבי הניתוח השני נטען, בין היתר, כי לאחר מכן היא נותרה עם פריחה וחוסר תחושה בשדיה, עם חוסר סימטריה בולט בין העטרות, ועם פטמות רגישות. מנגד, "פרופורציה" והכירורג טענו כי הטיפולים שבוצעו נעשו בהתאם למקובל וכי יש לדחות את התביעה.

פסק הדין והחלטת השופט

השופט ליעד שגב דחה את טענות האישה בדבר רשלנות בניתוח האחרון, שכן לא הוכח קשר סיבתי בינה לבין הופעת הפריחה בשדיים. היא הבהירה כי הניתוח לא נגע בכתרי השדיים וכי הא-סימטריה שלה, לטענתה, עשויה להיות מולדת או תוצר של שינויים טבעיים במבנה השד.

השופט קבע כי בשלב זה ההגנה לא הצליחה להוכיח כי מעשיו של המנתח היו סבירים ומקובלים. בהתאם לכך, היא קבעה כי פרופורציה והמנתח שלה התרשלו כלפי התובעת באופן שחייב אותם לפצות אותה על נזקיה.

בסופו של דבר נפסקו לטובת האישה 95,000 ₪ בגין הכאב והסבל שחוותה, בתוספת הוצאות ושכר טרחת עורך דין בסך 34,730 ₪. האישה, מצידה, חויבה לשלם הוצאות ושכר טרחת עורך דין בסך 15,000 ₪ לנתבע אחר נגדו נדחתה התביעה (חברה שהשכירה את חדר הניתוח ל"מידתי").

גם הטענה לחוסר תחושה בפטמות נדחתה, שכן היא לא גובתה בחוות דעת רפואית מתאימה של נוירולוג. בהקשר זה ציינה השופטת כי מומחה מטעם ההגנה בדק את האישה ומצא כי היא אינה סובלת מחוסר תחושה. ביחס לניתוח השני, השופט קיבל את טענותיה של האישה: "במקרה שהתובעת מתלוננת על קיפול השתלים, המנתח היה צריך לשים לב יותר לאופן שבו בוצע הניתוח, לסוג השתלים שיש להשתמש בהם ולמיקום הנחתם". כל מה שהמנתח בחר לעשות, היא הצהירה, היה להגדיל את השדיים עם שתלים גדולים יותר, אולי בהנחה שזה יפתור את בעיית ההתהפכות. עם זאת, בפועל, זה לא עבד, והאישה נזקקה לניתוח נוסף.

משמעויות המקרה לרשלנות רפואית

המקרה מדגיש את החשיבות של נהלים כירורגיים נאותים וטיפול בחולים בתחום של הגדלת חזה ופרוצדורות רפואיות אחרות. תוצאות הרשלנות, כפי שמוצג במקרה זה, עלולות להיות חמורות הן עבור המטופל והן עבור אנשי המקצוע הרפואיים המעורבים. חיוני שאנשי מקצוע רפואיים ידבקו בנוהגים המקובלים ויתנו עדיפות לבטיחות המטופל כדי למנוע מקרים של רשלנות.

מקרה זה משמש גם כתזכורת להשפעה הפוטנציאלית של רשלנות על הליכי הגדלת חזה עתידיים. כתוצאה מהמקרה, אנשי מקצוע רפואיים עשויים להיות זהירים יותר בגישתם לניתוח, והמטופלים עשויים להיות עירניים יותר בבחירת נותני שירותי הבריאות שלהם. מודעות מוגברת זו עשויה לסייע בהפחתת שכיחות הרשלנות הרפואית בתחום של הגדלת חזה ונהלים רפואיים אחרים.

פרספקטיבות משפטיות על המקרה

פסק דינו של השופט במקרה זה מספק ניתוח מעניין של ההיבטים המשפטיים של רשלנות רפואית. ההחלטה לפסוק לתובעת פיצויים על הכאב והסבל שחוותה כתוצאה מהניתוחים הרשלניים מדגישה את החשיבות שבמתן דין וחשבון של אנשי מקצוע רפואיים על מעשיהם.

המקרה מזמין גם השוואות למקרים דומים אחרים של רשלנות רפואית. ככל שנקבעים תקדימים משפטיים בתחום זה, יהיה מכריע שתביעות עתידיות יתחשבו בנסיבות הייחודיות של כל מקרה ובפעולות הספציפיות של אנשי המקצוע הרפואיים המעורבים.

יתר על כן, אין להמעיט בהשלכות האפשריות של מקרה זה על תביעות עתידיות בתחום הרשלנות הרפואית. הוא יכול לשמש כסיפור אזהרה לאנשי מקצוע רפואיים ולעודד אותם לתת עדיפות לבטיחות המטופל כדי להימנע מהתמודדות עם השלכות משפטיות דומות.

תמיכה במטופלים ומודעות

תפקיד תמיכה במטופלים במניעת רשלנות הוא מכריע, כמו גם חשיבות המודעות והחינוך עבור מטופלים פוטנציאליים. יש ליידע את המטופלים לגבי הסיכונים האפשריים הכרוכים בכל הליך רפואי ולהיות בעלי הבנה ברורה של זכויותיהם וחובותיהם בעת קבלת טיפול רפואי.

על ידי מודעות מוגברת לתוצאות האפשריות של רשלנות רפואית, מטופלים יכולים ליטול תפקיד פעיל יותר בטיפול הבריאותי שלהם ולקבל החלטות מושכלות יותר לגבי אנשי המקצוע הרפואיים איתם הם בוחרים לעבוד. ערנות מוגברת זו עשויה לסייע במניעת מקרים של רשלנות רפואית ולהבטיח שהמטופלים יקבלו את הטיפול הטוב ביותר האפשרי.

המלצות לחיפוש טיפול רפואי הולם ולהימנעות ממקצוענים רשלניים כוללות מחקר של הכישורים והניסיון של נותני שירותי בריאות פוטנציאליים, חיפוש המלצות ממקורות מהימנים ושאילת שאלות לגבי נהלים ופרקטיקות ספציפיות הכרוכות בטיפול הרצוי.

המקרה של האישה שנפסקה לטובתה פיצויים בסך 130,000 ₪ בגין רשלנות רפואית  בניתוח הגדלת חזה שלה משמש כתזכורת קשה לתוצאות האפשריות של רשלנות רפואית. הוא מדגיש את החשיבות של נהלים כירורגיים נאותים, טיפול בחולה ומתן דין וחשבון משפטי בתחום הרפואי.

השפעת המקרה על המודעות לרשלנות רפואית והערנות המוגברת שהוא עשוי לעורר בקרב מטופלים ורופאים כאחד, עשויה לסייע בהפחתת שכיחות הרשלנות בתחום של ניתוחי הגדלת חזה ופרוצדורות רפואיות אחרות. בסופו של דבר, מקרה זה מדגיש את החשיבות של ערנות וסנגור מטופלים כדי להבטיח שאנשים יקבלו את הטיפול הטוב ביותר האפשרי וכי אנשי מקצוע רפואיים יישאו באחריות למעשיהם.

שתפו:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

ליצירת קשר לייעוץ

כתבות קשורות:

נגישות