על נהיגה בקלות ראש והעונשים בצידה

נהיגה בקלות ראש אולי נשמעת כמו עבירה "קלה", אך מדובר בעבירת תעבורה חמורה, שבצידה עונשים כבדים ואפילו מאסר

נסעתם במהירות מופרזת תוך כדי שאתם מדברים בנייד? עברתם בין הנתיבים בצורה מסוכנת? אלו רק שתי דוגמאות קטנות לעבירה של נהיגה בקלות ראש. במידה ונתפסתם מבצעים את העבירה אתם צפויים לענישה מכבידה, לעיתים אפילו למאסר.

עבירה של נהיגה בקלות ראש מכונה גם נהיגה רשלנית ובספר החוקים הישראלי היא נחשבת לאחת מעבירות התעבורה החמורות, והענישה בהתאם. עבירה זו מופיעה בפקודת התעבורה תחת סעיף 65(2), התשכ"א 1961. עבירה של נהיגה בקלות ראש נחשבת לעבירה חמורה משום שמדובר בעבירה המסכנת את ביטחון הציבור וכך ההתייחסות כלפיה.

https://youtu.be/_dTgl8Y8TT0

סעיף 62(2) לחוק התעבורה מגדיר את העבירה של נהיגה בקלות ראש כך: "נהיגה ברכב בקלות ראש או ברשלנות, או במהירות שיש בה בנסיבות המקרה סכנה לציבור, אף אם היא פחותה מן המהירות המקסימלית שנקבעה".

נהג שהואשם בעבירה זו צפוי לעמוד לדין. במידה וימצא אשם הוא עומד בפני ענישה מחמירה של עד שנתיים מאסר, קנס כספי ושלילה של רישיון הנהיגה לתקופה של שלושה חודשים.

למרות החומרה שמייחסים לעבירה זו, רבים מציבור הנהגים כלל אינם מודעים לה. אולם, חשוב שהנהגים יהיו מודעים לה, ובמידת הצורך יפנו לייעוץ משפטי של עו"ד המתמחה בדיני תעבורה. עו"ד המנוסה בדיני תעבורה יצטרך להתמודד בהליך המשפט מול התביעה, שתצטרך להוכיח כי הנהג לא רק שנהג ברשלנות אלא עשה זאת בצורה מכוונת. מכאן, שבא כוחו של הנהג יצטרך להפעיל את מירב המאמצים על מנת לצמצם את העבירה לטובת עבירה קלה יותר. משכך, הצורך בעו"ד מתמחה, מקצועי ומנוסה הוא רב בנסיבות העניין.

תחת נהיגה בקלות ראש לא נכנסים רק מקרים של דיבור בנייד או זגזוג בין נתיבים. למעשה, היא כוללת גם נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, נהיגה בפסילה ומקרים נוספים של עבירות תנועה. בצידה של העבירה 8 נקודות חובה, אך בית הדין לתעבורה גם יכול לגזר על מבצע העבירה עונש מאסר בפועל, של עד שנתיים מאסר, קנס כספי וגם שלילת רישיון הנהיגה.

בפקודת התעבורה ישנה עבירה המכונה "נהיגה בחוסר זהירות". מדובר בעבירה מקבילה לנהיגה רשלנית, אך עבירה הנחשבת לקלה יותר. הסיבה לכך היא כי העבירה אינה מחייבת רשלנות מכוונת מצידו של הנהג ועל כן מידת הפליליות היא פחותה.

שתפו:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

כתבות קשורות:

נגישות